facebook

Hluk je sprievodným znakom dopravy a vplýva na kvalitu života. Nedá sa odstrániť, ale môžeme ho efektívne obmedziť. Novú cestu lemuje 41 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 32,6 km. Protihlukové steny sú vysoké 2-5 m a okrem hluku zmierňujú aj pôsobenie bočného vetra.

protihluky-web

 

Nový úsek rýchlostnej cesty R1 PR1BINA umožňuje vnímať krajinu od Nitry po Tekovské Nemce novým spôsobom. Cesta čiastočne kopíruje mierne zvlnený profil krajiny, ale v niektorých úsekoch stojí na mostných pilieroch nad krajinou. Na 46 km trase je53 mostov s celkovou dĺžkou 6 669 m. Najdlhší most (ponad Priemyselnú ulicu v Nitre) meria takmer 1 200 m. Viaceré ďalšie mosty na trase sú dlhé niekoľko sto metrov. Pod mostmi môže bez prekážok migrovať zver. Trasu cesty kopíruje oplotenie, aby sme aj takto zamedzili stretu zvierat s vozidlami.

Zvláštny dôraz kladieme na ochranu vodných zdrojov. V telese cesty je zabudovaná kanalizačná sústava a popri ceste niekoľko desiatok odlučovačov ropných látok (ORL). Dažďová voda z cesty steká cez drenážny systém do ORL, kde sa zachytávajú a ukladajú rôzne nečistoty. Odbornú likvidáciu ropných látok a čistenie ORL zabezpečujeme podľa potreby.

ekodizajn-web

 

Uzávierka

Uzávierka v čase od 24.04.2018 00:00 do 24.04.2018 02:00 v lokalite 43.4km do 44.3 km smer Východ BB.

(dostávať ako RSS) (dostávať emailom)

Inštitút finančnej politiky (IFP)

Inštitút finančnej politiky (IFP) na Ministerstve financií SR vypracoval prípadovú štúdiu, v ktorej skúmal efekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nezamestnanosť. Štúdia potvrdzuje, že kompletizácie R1 o úsek PR1BINA spôsobila nielen zníženú mieru nezamestnanosti v Nitrianskom regióne, ale zároveň sa zvýšil aj záujem o cestovný ruch. Celú štúdiu IFP si môžete prečítať tu:

Zrdoj: Inštitút finančnej politiky

(dostávať emailom)